Netværksmøde på Aarhus Havn
13 sep

Netværksmøde på Aarhus Havn

Temadag

Aarhus Havn var vært for Dansk Kran Forenings netværksarrangement den 13. september og der var god tilslutning. Hele 37 medlemmer fandt vej til Aarhus Havn hvor formand Torben Skab bød velkommen til en dag på havnen sammen med vores vært Jens Dissing.

ERFA grupperne orienterede om de seneste aktiviteter.

Jesper Vindum fortalte at man for løftegrej var igang med at lave en oversigt over alle de AT-meddelelser som vedrører løftegrej. Det er hensigten at oversigten skal med på foreningens hjemmeside når alle meddelelserne er gennemgået.

På uddannelses side fortalte Kim Knudsen, at man var igang med en oversigt over de mange forskelllige uddannelser der findes inden for kranområdet, samt ikke mindst en checkliste som kan bruges for at sikre sig at instruktion i et nyt løfteredskab er gennemført i tilstrækkeligt omfang. Hvad enten det drejer sig om instruktion fra leverandør til bruger eller instruktion fra bruger til bruger.

Kristian Holst fortalte at man i deres gruppe var igang med at forberede et brev til AT angående ændringer i reglerne om 10-års eftersynet og den overbelastning af kranerne som dette eftersyn kræver ved prøvebelastningerne.

Udviklingen af et havneområde

Efter en god diskussion om ERFA gruppernes indlæg fortalte Havnedirektør Bjarne Mathiesen om havnens historie, om havnens strategi og om den meget store udvikling havnen har været igennem.

Indlægget blev fulgt op af en bustur på havneområdet hvor Bjarne Mathiesen uddybede beretningen om havnens udvikling og hvor der også blev tid til en tur rundt om Isbjerget.

Et serviceprogram på “tablets”

De faglige indlæg blev afsluttet af Jan Kjærgaard fra havnens tekniske afdeling, som gennemgik et serviceprogram til vedligeholdelse af havnens kraner udviklet til “tablets”.

Servicesystemet fungere simpelthen ved at man “klikker” sig ind på en oversigt over forskellige servicemuligheder hvorefter fejl og service dokumenteres med afkrydsning af skemaer og minimale skriftlige forklaringer.

På foto ses Jens Dissing fra Aarhus Havn samt Havnedirektør Bjarne Mathiesen ved bussen.

Kommentarer (Ingen kommentarer )

Der endnu ingen kommentarer.

Velkommen til Dansk Kran Forening @ Dansk Kran Forening © Alle rettigheder forbeholdes.2024