20 dec

Kære medlemmer af Dansk Kran Forening

Den 29. september 2012 blev der afholdt stiftende generalforsamling i Dansk Kran Forening.

Vi havde et mål om at mindst 25 virksomheder skulle give tilsagn om medlemskab for at starte foreningen op. Det mål var nået allerede inden generalforsamlingen og vi kunne glæde os over et pænt fremmøde og stor interesse for sagen.

Interessen for foreningen er fortsat og vi er med de seneste tilsagn om medlemsskab rundet 40 medlemmer.

Det har været vores mål at få rammerne omkring den nye forening på plads hurtigst muligt efter den stiftende generalforsamling. Status i dag er, at den nye bestyrelse er kommet godt igang. Vi har fået en god diskussion om hvordan samarbejdet i bestyrelsen skal fungere og vi har udarbejdet en handlingsplan og fordelt ansvarsområder og opgaver. Herunder har vi også fået placeret ansvaret for kontakt til arbejdstilsyn, færdselsstyrelse og ESTA.

Sideløbende med det har vi fået alle de administrative aftaler for foreningens drift på plads og vi har her inden jul introduceret den første udgave af foreningens nye hjemmeside. Vi siger første udgave fordi vi har valgt at komme i luften med med hjemmesiden selv om selve processen med udarbejdelsen har affødt en masse ønsker om forbedring og udvikling af siden. Hjemmesiden vil derfor løbende blive udviklet og tilpasset disse ønsker.

Vi er ajour med vore planer og tør godt sige, at vi med udgangen af 2012 har fået skabt rammerne for en ny stor og stærkere brancheforening.

2013 bliver året hvor vi for alvor skal igang med at udfylde disse rammer – og her har vi sat de første ting igang.

Etablering af ERFA grupper

Den 07. februar afholder vi et arrangement hos BMS Krangården i TVIS hvor vi sætter 3 ERFA grupper igang. Der skal arbejdes med sikkerhed, prøvebelastning og løftegrej.

Vi har allerede nu tilsagn fra så mange interesserede medlemmer at ERFA grupperne kan sættes igang; men vi kunne godt tænke os at flere gik ind i arbejdet i den gode sags tjeneste. Målet er at supplere ERFA grupperne så de hver især kommer op på 7 – 8 medlemmer, så I må meget gerne tage en snak om opstarts arrangementet i jeres virksomhed og tilmelde jer så I kan se om arbejdet i en ERFA gruppe kunne være noget for jer. Man forpligter sig ikke til at arbejde aktivt i en ERFA gruppe ved at møde op til arrangementet. Selve programmet kan ses på hjemmesiden under punktet “arrangementer”.

DM for kranførere

Ud over opstart af ERFA grupperne sponsorerer Dansk Kran Forening DM for kranførere. Selve konkurrencen udarbejdes af EUC Lillebælt. De indledende prøver afholdes på Transportmesserne i Herning og i Fredericia 5.-6.-7. april. Selve finalen afholdes den 08. juni. Her er sted og tidspunkt ikke endelig fastlagt endnu.

Sponsoreringen af DM for kranførere er sket ud fra et ønske om at skabe opmærksomhed om vores forening – og nye medlemmer. Og så vil det selvfølgelig være et mål for os at få så mange af vore medlemmer inddraget i mesterskabet med materiel og løftegrej og også her udnytte den markedsførings værdi omtalen af et sådant mesterskab kan give.

TEMA dag

Allerede ved den stiftende generalforsamling diskuterede vi afholdelse af temadag i foreningen, og her er der også en på tegnebrættet. Vi forventer at afholde en temadag med fokus på sikkerhed  den 16. marts, men det vil vi informere nærmere om i det nye år.

Vi vil gerne sige tak til alle medlemmer for den store og positive opbakning vi har fået med opstart af vores nye forening. Vi har netop sendt kontingentopkrævninger ud og såfremt der skulle være tvivl, kan vi gøre opmærksom på, at denne opkrævning gælder kontingent for hele 2013.

Vi ønsker alle en god jul og et godt nytår

Torben Skab

Kommentarer (Ingen kommentarer )

Der endnu ingen kommentarer.

Velkommen til Dansk Kran Forening @ Dansk Kran Forening © Alle rettigheder forbeholdes.2023